Data actualizării: 8 nov. 2024, 10:12
Inlocuirea garniturii de chiuloasa este necesara cand, in mod evident, in rezervorul de antigel apar pete de ulei (se ajunge la acest fenomen atunci cand uleiul din baia de ulei intra in sistemul de racire motor).
In baia de ulei presiunea la relanti masurata poate fi 1.5-1.8 barr si in sarcina, dupa caz, poate ajunge la 3 barr la automobilele mai noi. In comparatie, in instalatia de racire, presiunea antigelului variaza de la 1 barr (la repaus) pana la 1,5 barr (la 110 grade celsius) in momentul cand porneste ventilatorul de racire radiator motor.
Diferenta de presiune sintre cele doua sisteme (de ungere si racire) face ca uleiul sa treaca din baie in instalatia de racire. Pe unde? Una din posibilitati este , da, pe la garnitura de chiuloasa, care poate fi ciupita, si astfel, intre un cilindru si un canal de racire, prin care circula antigel, se creaza o punte; acest defect, impune inlocuirea garniturii de chiuloasa daca atunci cand se desface se observa la aceasta locul unde este deteriorata.
Un alt simptom pentru care service-ul poate decide schimbarea garniturii de chiuloasa ar fi acela de detonatii neregulate, mers neuniform, cu evacuare de fum negru, si pierdere de putere in sarcina, eventual un timp pierdut, ca si cum ar merge in trei pistoane; La verificarea compresiei, daca citirea presiunii din doua pistoane alaturate (1-2, 2-3 sau 3-4) arata diferente mari, se poate deduce ca garnitura de chiuloasa este defecta intre acele camere de ardere, sau eventual chiuloasa poate fi ciupita intre acele camere de ardere, si de asemenea se schimba chiuloasa plus ca eventual se rectifica (se ia fata plana) la chiuloasa.
Exista si alte tipuri de defect care corespund cu aceste simptome, dar le vom trata la capitole diferite (capac termostat, soclu injector, etc)
Reparații
- Motoare
- Echipamente electrice
- Caroserii, cadre, interior
- Șasiuri
- Sisteme de transmisie
- Sisteme de control
- Sisteme de securitate
- Sisteme de alarmă
Vizualizări: 1 111 (astăzi 1)